Friday, May 1, 2009

Selamat manyambut hari pekerja

Sempena menyambut hari pekerja, aku mengambil kesempatan disini mengucapkan selamat menyambut hari pekerja kepada pekerja-pekerja Malaysia, terutama kepada kakitangan Anugerah Cemerlang, ibubapa kepada anak-anak yang kami didik, dan semua rakyat Malaysia. Juga aku mengucapkan selamat bercuti bersama keluarga.
Aku juga mengambil kesempatan cuti hari ini mengunjungi ibuku yang berada di Bentong. Lebih kurang jam 8.30 pagi aku bersama suami dan dua orang anak ku, Zaim dan Zahidah, memulakan perjalanan. Aku pun talipon Bentong, nak pastikan mak ada dirumah, rupa-rupanya adiku Nome (Suhaimi) dah sampai dulu.
Selepas saja melepasi Taman Melati, kereta telah mula berderet panjang menujun kearah Bentong. Ingatkan nak cepat, kereta kami berderet bersama-sama di lorong smart tag, alamak. lorong ni lagi terok, kami pun tukar lane ambil lane bayar terus, dan jalan. Memang kereta banyak, laju-laju perlahan, sampai lah ke persimpangan perumahan Sg Marong, baru lega, dan belok ke Kg Baru.
Sampai je di Bentong, Nome telahpun keluar menyambung perjalanan. Isteri Nome, Raja Mahtra, memint aku merasai Kek yang dibuatnya sendiri untuk menyambut Hari Jadi emak.
Inilah Kek nya, cantikkan?
Kombinasi warnanya juga kena, berseri lagi dengan lilin yang berwarna-warni.
Rasa nya sangat manis, sedap juga la.
Lain kali sapa2 nak birthday boleh tempah dengan R. Mahtra, boleh tak Mahtra? Janganlah mahal sangat, kira2 ok je la.... misti laku nye. Tapi kene kurang kan gulanya.



Jam 12 pm, kami sekeluarga pula bertolak pulang ke KL. Zaim nak gi solat Jumaat kat masjid kat umah je, boleh jumpa kawan2 dia.
Sepanjang perjalanan pulang, kami lihat jalan raya ke arah Bentong masih panjangggg , jem , lagi.


Ini gambar-gambar yang ku rakam sepanjang perjalanan pulang.

Memang panjang jemnya, macam orang balik untuk berhari raya pula rasanya. Banyak kereta yang "over heat" tersadai ditepi jalan.

Pembahagi jalan telah menutup pemandangan gambarku.














Dah nak sampai tol pun kereta masih berderet panjang lagi.



Lepas kami bayar tol pun masih panjang kereta berderet untuk bayar tol dan join "the jam"








Aku juga mengambil kesempatan ini mengucapkan "Selamat Hari Jadi, Mak" Semoaga mak selalu sihat, dan jauh dari penyakit, dan semoga sakit lutut mak di pulihkan ALLAH, Amin.

2 comments:

Anonymous said...

hmmmm...smp hati adik2 ku melupa kakaknya....knp tak inform...atau akak juga telah dinyahkan....kesian dia kat ofis tak wanted...dlm keluarga gak dah terbuang..wawawawa...

akubarutahu said...

apa la kakak ku ni, jangan la feeling2, kita pun ada masa tu je, so kita pun balik tanpa rancang nak jengok mak kita, itupun hanya dua jam je

Post a Comment