Saturday, September 18, 2010

Selepas 53 tahun.... aku tak tahu....


Bismillahirahmanirahim.
ALLAAHUMA THAWIL AA'MAARANAA WASSAHHIH AJSAADANAA WANAWWIR QULUUBANAA' WATSAB-BIT IIMAANANAA
WA AHSIN A'MAALANAA WAW ASSI'ARZAAQANAA WA ILAL KHAJRI QARIBNAA WA'ANISY SYARRI AB'IDNA WAQDHI HA WAA IJANAA FIDDIINI WADDUN-YAA WAL AAKHIRAH, INNAKA 'ALAA KULLI SYAI'IN QADIIR.

Ya Allah, panjangkanlah umur kami, sehatkanlah badan kami, terangilah hati kami, tetapkanlah iman kami, perbaikkanlah amal kami, luaskanlah rezeki kami, dekatkanlah kami kepada kebaikan dan jauhkanlah kami dari kejahatan, tunaikanlah hajat kami, baik hajat dalam agama, dunia, dan akhirat. Sesungguhnya Engkau maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. Amin.....

Amin, amin, amin yarabbalalamin.

Rasanya masih tidak terlambat aku mengucapkan ‘SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF DZAHIR DAN BATIN’ kepada semua muslimin dan muslimat pada Syawal tahun 1431H.
Sempena Syawal tahun ini, masyarakat Malaysia masih dalam mood raya, pada 9 Syawal 1431H, genaplah umurku 53 tahun, seusia Malaysia Merdeka!!. Tidak terlambat juga ku ucapkan Merdeka! Merdeka! Merdeka!!. 1 Malaysia, masyarakat juga masih hangat meraikan penubuhan Malaysia. Eeee, banyak event.
Walau apa pun, aku bersyukur kehadrat Ilahi, kerana memanjangkan umur ku hingga kehari ini, 18hb, September, 2010. Terima kasih yang tak terhingga dari lubuk hatiku untuk ibuku, Siti Habsah dan ayah ku, Sulong Awang (arwah) kerana melahirkan aku ke dunia yang penuh dugaan ini. Alhamdulillah, walaupun tidak kaya, tapi aku dapat hidup di dunia ini dengan harmoni, segala dugaan menjadi pengalaman yang tinggi nilainya, yang menjadikan aku lebih tabah dan merasa aku masih serba kerdil dihadapan Mu, ya Allah. Ku memohon restu dari ayah dan ibu, agar Allah memberkati hidupku seterusnya, amin…
Terima kasih juga kepada suami dan anak-anakku, dimana, kamu semualah harta yang aku ada untuk bekalan ku di dunia dan juga akhirat, kebahagian yang tidak ternilai adalah dari rumah yang harmoni, agar Allah sentiasa melimpahkan rahmahnya kepada penghuninya semua, amin….
Kepada adik beradikku, kaum keluarga semua, terima kasih atas sokongan semua. Apa yang penting adalah keihklasan yang kita beri akan dibalas oleh Allah kebahagian buat kita semua, amin….
Kepada kawan-kawan, kenalan, rakan seperjuangan, ibubapa kepada anak-anak jagaan saya, saya juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih atas nasihat, sokongan dan kepercayaan yang diberikan kepada saya. Apa yang saya lakukan hanyalah untuk bantu membantu antara satu sama lain kerana antara kita perlu antara satu sama lain bagi melengkapkan kehidupan ini. Terima kasih juga atas ucapan yang diberi agar kamu semua semua juga dirahmati oleh Nya.
Amin, amin, amin yarobbila’lamin.

No comments:

Post a Comment